Pe o piata a limbilor straine in continua expansiune, in care internetul este asaltat cu oferte si cursuri de limbi straine, cu reclame multicolore si materiale promotionale atragatoare, selectia unui centru de limbi straine devine tot mai grea. Desigur, proximitatea fata de casa sau de serviciu, ca si pretul sunt totdeauna elemente de luat in seama, dar veti vedea ca acestea nu sunt cele mai importante, in conditiile in care vreti sa studiati cu profesionisti si sa faceti progrese reale si de durata.
Mai jos gasiti cateva aspecte pe care trebuie sa le luati in seama atunci cand cautati un centru de limbi straine potrivit pentru dvs:
- Vechimea centrului
O vechime mai mare inseamna si experienta, stabilitate, mentinerea constanta a calitatii
- Acreditarile, pe cat posibil internationale
Desigur, un centru de limbi straine cu o gama larga de cursuri nu va avea acreditari pentru toate limbile predate, dar acreditarile, in special cele internationale, pentru o parte din acestea sunt un indiciu al seriozitatii, consecventei si calitatii centrului
- Testimoniale
Parerea si recomandarile fostilor cursanti sunt foarte importante, dar acestea trebuie sa fie reale
- Numarul de ore recomandat pe nivel
O scoala serioasa va recomanda aprox 90 h pentru un nivel, conform normelor europene ( Cambridge, Deutsche Welle)
Este, in special, cazul limbilor engleza si germana, dar nu numai.
Manualele sunt realizate tot dupa aceste norme, deci pentru a fi parcurse in acelasi numar de ore. Desigur, unui nivel i se pot aloca si mai putine ore/module, dar acest lucru nu permite efectuarea exercitiilor de comunicare, absolut necesare pentru a da posibilitate cursantului sa se exprime liber si/sau sa-si formeze, respectiv sa-si consolideze fluenta. Metodica predarii limbilor straine este diferita de cea a altor discipline (geografie, istorie, biologie etc), intrucat nu se bazeaza doar pe transmiterea de informatii, ci si pe formarea de abilitati lingvistice specifice.
Bineinteles, sunt limbi mai usoare sau a caror deprindere este mai lesnicioasa pentru noi romanii sau limbile rare, care au o alta programa si nu se desfasoara conform Cadrului de Referianta European. Nici in acest caz un nivel nu poate fi parcurs intr-un singur modul de 30 h si nu se pot acorda diplome de nivel dupa doar un modul.
- Tarifele
Pretul cel mai mic nu trebuie sa fie un criteriu de alegere. Pretul mic poate rezulta din
a) tarif mic trainer, ceea ce poate insemna un profesor neexperimentat, necarismatic, cu metode de predare invechite etc
b) numar mare de cursanti in grupa (peste 9 persoane), prin urmare partea conversationala va fi exersata rar,
c) nerespectarea orelor corespunzatoare nivelului de limba
pachet mai mic de ore = suma mai mica de plata
- Transparenta
Activitatea centrului trebuie sa fie cat mai deschisa publicului interesat.
Site-ul va contine informatii detaliate despre organizarea si desfasurarea cursurilor de limbi straine
Un exemplu de transparenta il constituie si orele demonstrative oferite gratuit inainte de inscriere sau posibilitatea de a cunoaste trainerul si de a vorbi cu acesta.
- Preocuparea satisfacerii clientului, care poate fi exemplificata prin:
- posibilitatea retragerii dupa prima sedinta cu returnarea banilor
- Diversitate de cursuri, care sa satisfaca cat mai exact nevoile clientului
- Consiliere adecvata
Dupa evaluare/testarea de plasament, coordonatorii poarta o discutie deschisa referitor la nevoile si interesele potantialului cursant, pe baza carora le recomanda cursul de limbi straine cel mai potrivit
- Atmosfera relaxata, primitoare, prietenoasa
De obicei va puteti da seama de acest lucru de cum intrati in centru si apoi in cadrul orei demonstrative
- Trainerii
Este bine sa va interesati de profilul trainerilor de la cursul dorit de dvs: metoda de predare, experienta, personalitate etc
- Dinamism
Un centru de limbi straine dinamic va avea multe proiecte, o preocupare constanta de innoire, efervescenta, lipsa rutinei
[st_button id=”546″ item_type=”page” type=”post_type” button_label=”Vezi AICI ce cursuri incep in curand la Centrele B.Smart !” style=”default” margin_top=”” margin_bottom=”” size=”btn-normal” position=”default” link_target=”_self” icon=””]