Invatarea unei a doua limbi straine este cu siguranta o experienta foarte benefica si interesanta. Se pare ca sunt, in zilele noastre peste 6000 de limbi vorbite in lume, cea mai raspindita fiind mandarina, (un dialect al limbii chineze), urmata de spaniola, engleza, bengali, hindi, portugheza, rusa, japoneza si germana. In functie de motivatiile personale, dar si de metodele folosite, cei care incep sa studieze o noua limba straina au o rata mai mare sau mai mica de succes.
Cei mai multi profesori de limbi straine sunt de acord cu faptul ca motivatia cursantului este un ingredient principal, ce ii poate influenta procesul de invatare, si are un rol determinant in atingerea obiectivelor. Unii lingvisti, insa, argumenteaza importanta altor factori cand vine vorba de usurinta de a invata o noua limba, cum ar fi varsta, cultura, inteligenta lingvistica sau abilitatile neurocognitive.
Nu ar trebui neglijat nici aspectul ce tine de materialele si metodele folosite in procesul de invatare. Cele mai noi studii releva faptul cea mai eficienta metoda de invatare a unei limbi straine ar fi cea care imita procesul natural de asimilare a limbii materne. Astfel, au fost realizate statistici implicand cele 4 abilitati: ascultarea, vorbirea, scrierea si citirea, si modul in care fiecare contribuie la procesul de asimilare a limbajului. In primii ani de viata predomina ascultarea, apoi in jurul varstei de 2 ani, copilul incepe sa foloseasca unele cuvinte uzuale in propozitii foarte simple, dupa schema gramaticala deja internalizata, cea a ordinii cuvintelor in propozitie. Abia dupa inca 2 sau 3 ani copilul e pregatit sa invete sa recunoasca litere, si sa inceapa sa devolte scrierea si citirea, aproximativ simultan. In acest mod se dobandeste limba materna, iar metodele care promit rezultate extraodinare intr-un interval foarte scurt sunt complet nerealiste.
Ar trebui sa aveti incredere in acele metode care incurajeaza un proces firesc de asimilare a unei limbi straine, fara a pune neaparat accentul pe viteza. Desigur, va puteti dori un ritm cat mai alert al dobandirii noilor informatii, de aceea exista cursuri intensive. Dar, nu uitati niciodata ca un nivel avansat presupune stapanirea celor 4 abilitati mentionate mai sus, si fiecare dintre aceastea implica sute de ore de practica. Defapt, este general acceptat urmatorul cadru de studiu pe ore propus de Cambridge pentru fiecare nivel, scopul lui fiind orientativ: incepatori (A1,A2) – 200 de ore, nivel de bacalaureat (PET) – 400 de ore, avansat (C1) – 800 de ore. Centrul B.Smart ofera cursuri pentru toate nivelurile Cambridge, acestea avand o rata larga de aplicabilitate, dar nu sunt singurele dvs. optiuni. Daca va doriti o diploma care sa va ateste cunostintele de limbaj specializat (medical, de afaceri, etc.) puteti in continuare conta pe cursurile oferite de Centrul de Limbi Straine B.Smart.
Atunci cand sunteti intr-o grupa care vi se potriveste ca nivel, avand un suport de curs care va ajuta sa exersati cele 4 abilitati, metoda de predare fiind una interactiva, personalizata cerintelor dvs. puteti fi sigur ca sunteti pe calea succesului. Prin urmare, cea mai usoara modalitate de a invata o a doua limba straina incepe cu motivatia dvs, cunoasterea obiectivul final, si apoi alegerea unui curs ce vi se potriveste. Centrul de Limbi Straine B.Smart va invita la o testare gratuita a nivelului actual de cunoastere a limbii straine pe care va doriti sa o aprofundati.